Clasa pregatitoare ramane parte din invatamantul primar obligatoriu!

Sigla MEN 2012 format jpgMinistrul Educatiei Nationale si partenerii sociali din invatamantul preuniversitar au semnat un Acord privind conditiile de organizare si desfasurare a clasei pregatitoare in anul scolar 2013/2014.
Conform acestui acord, s-au stabilit urmatoarele:

– Mentinerea clasei pregatitoare ca parte a invatamantului primar obligatoriu, incepand cu varsta de 6 ani;
– Organizarea acesteia intr-un mod mult mai flexibil, astfel incat, din punctul de vedere al locului de desfasurare a activitatii, clasa pregatitoare sa se poata organiza fie la scoala, fie la gradinita, dar cu acelasi curriculum si cadre didactice calificate pentru invatamantul primar.

Astfel, in functie de disponibilitatea spatiului din scoli, precum si in urma consultarilor cu parintii, se va stabili, local, situatia clasei pregatitoare, respectiv daca va ramane in cadrul gradinitei sau a scolii.
In acest an se vor putea inscrie in clasa I si copiii care nu au parcurs clasa pregatitoare, desi aveau varsta prevazuta de lege pentru aceasta.

Cine trebuie sa se inscrie in clasa pregatitoare?

– Copiii cu varsta mai mica de 6 ani: se pot inscrie, dar nu este obligatoriu. Inscrierea se va face in urma unei evaluari specifice;

Copiii cu varsta cuprinsa intre 6 si 7 ani: se vor inscrie obligatoriu.
Este vorba despre copiii care implinesc aceasta varsta pana la 31 august 2013.

Inscrierile vor incepe in luna aprilie 2013.

Publicat de Alina

Mama de baieti! Imi plac persoanele vesele si prietenoase, imi place sa citesc, sa vorbesc :) dar si sa ascult. Am terminat jurnalistica, am lucrat in presa dar si in marketing si comunicare. Imi place sa fiu mereu la curent cu ce se intampla in domeniile mele preferate si impart informatiile. Cei care ma cunosc, sper ca, m-ar descrie ca fiind sociabila, vesela, placuta😉.

Lasă un comentariu